Komoly oka is lehet a csípőfájdalomnak

A csípőízület fájdalmát jelenti

Tartalom

    a csípőízület fájdalmát jelenti

    Az ízületi fájdalmak sok esetben megelőzhetőek vagy csökkenthetőek néhány rendszeresen végzett gyakorlat segítségével. De milyen tornagyakorlatok mellett tegyük le a voksunkat?

    a csípőízület fájdalmát jelenti

    Sokan nem is sejtik, hogy ezek a tünetek gyakran elkerülhetők lettek volna néhány gyors és egyszerű gyakorlat betartásával. Azonban akkor sem kell kétségbe esnünk, ha már bekövetkezett a probléma, hiszen az izmok erősítésével, működésük helyreállításával sokat javíthatunk a már kialakult problémákon is. Cikksorozatunk első blogposztjában a csípőízület kopása esetén jelentkező fájdalom csökkentéséhez adunk tanácsokat.

    A csípőízületi porckopása artrózisa igen gyakori betegség. A csípőízületi porckopás tünetei: Enyhe formájában csak erős terhelés során jelentkezik csípőtáji fájdalom. Súlyosabb csípőizületi kopás a járást is erősen megnehezíti, vagy akár járásképtelenséget is okozhat, ezáltal az életminőséget jelentős mértékben rontja. A csípőizületi kopás kialakulásának lehetséges okai: Legtöbbször nem mindig tudjuk pontosan megállapítani, hogy mi váltotta ki a csípőízületi kopást, ilyenkor elsődleges csípőízületi kopásról primer coxarthrosisról beszélünk.

    Mitől kopik el a csípőízület? Ha például a munkánkból adódóan életmódszerűen sokat ülünk, és emellett még keveset is mozgunk, akkor ennek következtében csípőnk lemerevedhet.

    a csípőízület fájdalmát jelenti

    Ennek az az oka, hogy izmaink egyoldalú használatával bizonyos izmok meggyengülnek, mások megerősödnek, így a csípő ízületi felszínei helytelen terhelést kapnak, amely kezdetben csak mozgásbeszűküléssel jár, később azonban a helytelen pozíció következtében, ízületi kopáshoz is vezethet. Hogyan jelzi a szervezetünk a bajt?

    Feküdjünk le a padlóra, és húzzuk fel térdünket a mellkasához. Ha nem tudjuk felhúzni, esetleg kellemetlen fájdalommal jár vagy a két láb között nagy a különbség, akkor előfordulhat, hogy egy kopásos folyamat kezdeti fázisában van.

    GYIK Komoly oka is lehet a csípőfájdalomnak Akinek volt már csípőfájdalma, az tudja, hogy ez milyen kellemetlen, és mennyire korlátoz minket a mozgásában - egy olyan probléma, ami  számos ember életét megkeseríti,  és  gyakran akár a mindennapi munkavégzést is akadályozza. A csípőfájdalom leggyakoribb oka a csípőízület kopása. Ez 50 éves kor után egyre több embernél okoz  kisebb-nagyobb csípőízületi panaszokat. Korral és a mindennapos használattal ugyanis a porc fokozatosan elkopik, a csípőben lévő izmok és inak elveszítik egészséges, rugalmas állapotukat, így már nem tudják a mozgatás okozta terhelést a megfelelő módon biztosítani - és ez fájdalomhoz vezet.

    Természetesen a teszt önmagában nem azt jelenti, hogy kopás van az ízületben, de mindenképp egy olyan jel, amely egy részletes kivizsgálásra ad okot. A csípő ízületi kopás típusosan az lágyék hajlatban, comb elülső felébe, farba és akár a térdbe is kisugározhat.

    a csípőízület fájdalmát jelenti

    Hogyan előzhetjük meg a csípőízületi kopást? Végezzünk lábkörzéseket akár a leghétköznapibb tevékenységek közben is. Kapaszkodjunk meg valamiben szék támlájában, korlátban, asztal szélébenálljunk rá az egyik lábunkra, a másikkal pedig körözzünk tízszer a levegőben elől, oldalt és hátul is.

    a csípőízület fájdalmát jelenti

    Végezzük el tízszer ezt a gyakorlatot. Majd ismételjük meg a másik lábunkkal is. Közben mindvégig ügyeljünk arra, hogy lábunk egyenes maradjon, törzsünk ne forduljon el egyik irányba sem.

    Az elváltozás bármilyen életkorban jelentkezhet, azonban jellemzően a fiatal és fizikailag aktív személyeket érinti. Az egészséges csípőízület Az egészséges csípőben, a gömb formájú combfej az ennek megfelelő ízületi vápában nagy terjedelmű mozgást képes végezni a felületüket borító vékony üvegporc rétegnek köszönhetően. A vápa peremén egy rostporcos gyűrű labrum fut körbe, mely segít az ízület lezárásában és hozzájárúl combfej helyén tartásában.

    Próbáljuk meg ezeket naponta kétszer elvégezni. Nagyon jó szolgálatot tesz még a csípő rugalmassá tételben a jóga is.

    Hogyan növelhetjük csípőnk a csípőízület fájdalmát jelenti A csípő rugalmasságát úgyis növelhetjük, ha hátunkra fekszünk, behajlítjuk az egyik térdünket és lassan a mellkasunkhoz húzzuk addig a pontig, amíg nem érzünk feszülő érzést a nyakunkban vagy a fenék tájékán. Tartsuk meg 20 vagy 30 másodpercig ezt a pozíciót, közben lélegezzünk a csípőízület fájdalmát jelenti, majd engedjük vissza a térdüket a kiindulási pozícióba.

    Ismételjük meg ezt a gyakorlatot a másik térdünkkel is.

    a csípőízület fájdalmát jelenti

    Ismételjük meg háromszor.