A bokaszalag megnyúlása (rándulás)

Boka fájdalom futball után. Bokasérülések otthoni kezelése

Bármilyen testrészünk is sérül meg, az nagy kihívás, mivel jelentősen korlátozhatja a szabadságodat. Nem csak a fájdalommal kell foglalkoznod, hanem a mozgásod is korlátozva lesz.

A futballsérülések kezelése

Az aktív éltemódot élő embereknél gyakrabban fordulhatnak elő sérülések, és súlyosabban befolyásolhatják az életüket, mivel ideiglenesen szünetre kényszerülhetnek. Rándulások, ficamok és törött csontok gyakran előfordulhatnak azoknál, akik sportolnak vagy aktívan élnek.

A bokasérülés az egyike az olyan sérüléseknek, amit a leggyakrabban tapasztalnak a sportolók és a sokat mozgók. Amikor a boka megsérül, frusztráló lehet megvárni, hogy meggyógyuljon, és viszatérhessünk ahhoz a mozgásformához, amit a legjobban szeretünk.

  • Fájdalom tünetei a lábak ízületeiben, hogyan lehet enyhíteni
  • A sípcsont elülső részének fájdalma – etrendesdieta.huis anterior tendinopathia
  • Hogyan épüljünk fel egy bokasérülésből? - CSAPAT- ÉS KÜZDŐSP
  • :: Keresés - InforMed Orvosi és Életmód portál ::
  • Fájdalom a térdízületben és annak alatt
  • A bokaízület szervezetünk egyik érzékeny pontja, felépítése igen összetett, könnyen megsérülhet.
  • Bokarándulás | YouCoach
  • Mozogj rossz szokásoktól mentesen.

Azonban létezik néhány technika, ami segít a gyógyulási folyamatban és a boka erősítésében, hogy minél hamarabb felépülj. Először tekintsük meg közelebből, mi is az a bokaficam.

boka fájdalom futball után kalanchoe artrózisos kezelése

Tulajdonképpen mi is a boka ficam? Biztos vagyok benne, hogy élete során mindenki bokája kificamodott már vagy kiugrott futás közben. Néha a kificamodás vagy kiugrás elég ahhoz, hogy a földre kerüljünk.

Bokarándulás

Néha a boka kicsit megcsuklik, aztán visszaáll anélkül, hogy elesnénk. Mindkét esetben van fájdalom, de egy igazi ficamnál a fájdalom jelentős lesz. Több órán keresztül fog fájni a boka és felduzzad. Ez azt jelenti, hogy kificamodott.

Mi történik belsőleg egy bokaficamnál?

Saját menü

Akár kifelé, akár befelé ugrik ki a boka, a boka fájdalom futball után megsérülnek egy ficam során. Ha befelé ugrik, akkor a belső részen lesz az 1 metatarsális ízület artrózisa, ha kifelé ugrik ki, akkor pedig kint lesz a ficam.

Többféle ficam van?

boka fájdalom futball után vándorló fájdalmak különböző ízületekben

A szalag sérülésének súlyossága határozza meg, hogy milyen súlyos a ficam. Három fajta ficam létezik, és három fokozata van a sérülésnek. Tekintsük meg ezeket: Inverziós ficam Ez a ficam a laterális vagy belső részén van a lábnak, amikor túlságosan befelé csuklik az. Ez a leggyakoribb bokasérülés. Kiforduló ficam Ez a fajta ficam akkor történik, amikor a láb belső fele túlságosan meghúzódik amiatt, hogy a láb kifelé csuklik.

Magas bokaficam Ez a fajta ficam a boka feletti szalagokat érinti, és általában olyan sport közben történik, mint például a boka fájdalom futball után, kosárlabda, tenisz, stb.

Nem boka fájdalom futball után különböző módon lehet kificamítani a bokát, hanem a súlyosság foka is különbözhet. Három foka van ennek: 1-es fokú ficam Ennél a ficamnál a boka majdnem teljesen ki van ficamodva, de nem történt semmi szakadás. A sérült ugyanúgy fájdalmat és duzzadást tapasztal, de nem olyan súlyosat, mint a többinél.

Kapcsolódó tartalmak

Ez már egy komolyabb probléma, nagyobb fokú duzzadással, erősebb fájdalommal, horzsolással és nehezen lehet mozgatni a bokát 3-as fokú ficam Ez a ficam a legrosszabb, mert itt a szalagok teljesen elszakadtak.

Valószínüleg nem lehet ráállni a lábra és nagyon erős fájdalomat és duzzadást érezhetünk.

Sarokfájdalom, talpi bőnye gyulladás (plantar fasciitis) kezelése házilag

Boka fájdalom futball után enyhítsünk a fájdalmon? Habár nem könnyű elveszteni a mozgékonyságot, a kificamított boka fájdalom futball után mégis kell valamennyi pihenés. Még az első fokú ficamnál is pihentetni kell a bokát.

boka fájdalom futball után időskorúak csípőjének coxarthrosis-betegsége

Az orvosok a kificamodott bokára a RICE pihenés, jegelés, kompresszió, polcolás technikát ajánlják. A legtöbb ember ismeri ezt a technikát, de nézzük át a lépéseket: Pihentetés: Pihentessük a sérült bokát.

  • Ízületi problémáid vannak
  • A 10 leggyakoribb sérülés a futballban
  • Bokafájdalom okai - Egészség | Femina
  • A leggyakoribb focisérülések - HáziPatika
  • A lábízület csontritkulása
  • Régi bokasérülés 14 évesen fociedzésen kicsavarodott a jobb bokám, még aznap, vasárnap este elvitt édesapám a kórházba, ahol bent akartak tartani é
  • Bokasérülések otthoni kezelése | BENU Gyógyszertárak
  • Mit tegyünk bokarándulás esetén?

Mivel valószínűleg nem fogsz tudni több napig feküdni, szükséged lesz egy pár mankóra a járáshoz. Öt nap vagy akár hat hét is lehet az az idő, ami alatt nem álhatsz a bokádra. Jegelés: Jegeljük a sérült bokát az első három nap során Kompresszió: A kompresszióval azaz nyomással visszahúzódik a duzzadás Polcolás: Polcoljuk fel a bokát a szív szintje fölé néhány óráig mindennap.

Ez csökkenti a duzzadást és a horzsolást. Miután befejezted a procedúrát és a negyedik napon vagy, sokat segít egy bokavédő viselése, főleg, ha terhet fogsz tenni a lábadra. Milyen edzéseket lehet elvégezni egy kificamodott bokával?

boka fájdalom futball után a könyökízület izomfájdalmainak okai

Egy bokasérülés után időre van szükség ahhoz, hogy edzeni tudjuk lábunkat és megerősítsük azt. Persze először a gyógyulásra kell fordítani az időt, de amikor már összefortak a szalagok, megkezdhetjük a boka izmainak rehabilitását.

boka fájdalom futball után az összes csont ízületi fájdalmat okoz

Ha túl sokáig pátyolgatod a lábad, merevvé válhatnak az izmok. A gyengébb edzések segíteni fognak a gyógyulásban. Íme, néhány módszer, amivel erősítheted a bokádat egy sérülés után. Nyújtó gyakorlatok: Ezek a gyakorlatok úgy lettek kitalálva, hogy az Achilles-ínad ne váljon merevvé, mialatt pihenteted gyógyulás közben. Ülés közben nyújtsuk ki magunk elé a lábainkat és feszítsük a lábfejünket előre és hátra, amíg nem érzük egy kis húzódást a lábszárunkban.

Aztán fordítsuk befelé a lábat és tartsuk így néhány másodpercig, aztán fordítsuk el magunktól a lábunkat néhány másodpercig tartva.

A leggyakoribb futballsérülések

Ez hajlékonyan tartja lábat. Mozgástér gyakorlatok: Ez segíteni fog abban, hogy minden irányban könnyen tudjad mozgatni a lábad továbbra is. Amikor már nem érzünk fájdalmat, elkezdhetjük ezeket a gyakorlatokat, amibe beletartozik a boka minden irányba való mozgatása.

boka fájdalom futball után nem szteroid ízületi gyógyszer

Egyensúly és koordinációs gyakorlatok: Hogy segíts az egyensúly helyrehozásában, állj egy párnára. Lassan emeld meg az egészséges lábadat, és hajlítsd magad mögé, tartsd meg magad a sérült lábon.

Mi hajlamosít a betegségre?

Ismételd ezt meg szer Visszaszerezni az erőt egy bokasérülés után időbe telik. A megfelelő gyógyulás fontos, hogy vissza tudj térni a kedvenc sportodba. Pihentesd a bokád, hogy gyorsabban érd el a rehabilitációs stádiumot. A megfelelő gyakorlatokkal hamar talpon leszel! Legyen a bokád bokavédővel védve a felépülési idő alatt, hogy meglegyen a megfelelő alátámasztás és, hogy nehogy visszaess.

A megfelelő kiválasztásáért nézz szét Mueller Sports Medicine védőfelszereléseink között.