Diétás termékek

Cukorbetegek diétája

(0/0)

Cukorbetegségben a vércukorszint kórosan magas, esetenként az éhgyomri és a napközben mért értékek egyaránt magasak. Ilyenkor szükség van az életmódunk, legfőképpen az étrendünk megváltoztatására annak függvényében, hogy milyen munkát végzünk, illetve szükséges-e inzulint adagolnunk, és ha igen, mennyit és milyen fajtát.

A cukordiétában nemcsak a cukor-, hanem a szénhidrát-bevitelt is figyelnünk kell. A diéta lényege, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű szénhidrátot fogyasszunk.

Az általános cukordiéta alapelve, hogy naponta 160g szénhidrátot vigyünk be, ezt 5 étkezésre kell elosztanunk. Főétkezések során 40g, tízóraira és uzsonnára pedig 20g szénhidrátot kell fogyasztatnunk. Ahhoz, hogy hatékonyan tudjuk követni a diétát, tisztában kell lennünk azzal, hogy mi mennyi szénhidrátot tartalmaz. Ehhez segítséget nyújthatnak a szénhidrát-táblázatok, valamint az alábbi tanácsok:

  • Kerüljük a gyorsan felszívódó szénhidrátokat, ezek ugyanis rövid időn belül magasra nyomják fel a vércukorszintet, majd - mivel gyorsan megemésztjük őket - vércukorszintünk gyorsan le is esik.

  • Részesítsük előnyben a lassan felszívódó szénhidrátokat, a rostban gazdag zöldségeket, gyümölcsöket!

  • Ha szeretnénk folyamatosan normál szinten tartani vércukorszintünket, akkor érdemes a 40-50-es glikémiás indexű ételeket fogyasztani. A glikémiás index megmutatja, hogy egy adott étel egységnyi idő alatt mennyire emeli a vércukorszintet, majd utána milyen gyorsan esik le a vércukorszint.

  • Száműzzük étrendünkből a finomliszttel készült kenyereket, helyettük fogyasszunk teljes kiőrlésű lisztből sütött kenyeret vagy magas rozstartalmú rozskenyeret

  • A rizs, a burgonya és a tésztafélék fogyasztását minimalizáljuk, fehér rizs helyett használjunk barna rizst, a köretnek szánt tésztáink pedig készülnek durumbúzából, rozsból vagy hajdinából

  • Cukor helyett használjunk természetes édesítőszereket, xilitet, eritritet vagy steviát

Cukorbetegségben kiegészítő kezelésére javasolt a Diazulin, a fahéj- vagy zöldkávé-tartalmú tabletták, kapszulák. Ezen kívül javasolt valamilyen fajta testmozgást bevezetni mindennapjainkba, sétáljunk naponta 20-30 percet, ússzunk, biciklizzünk, de akár jógázhatunk is.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).