Hogyan kezelhető a teniszkönyök és a golfkönyök?

Éles fájdalom a könyökízületben edzés közben

A könyökízület fájdalma

Tenisz- sportspecifikus gyakorlatok Két változata van, az egyéni és a páros. A játék célja pályán tartani a labdát, lehetőleg úgy, hogy az ellenfél erre ne legyen képes. Ennek két módja lehetséges: olyan helyre ütni a labdát a pályán, ahol az ellenfél már nem éri el, vagy erős, jól helyezett ütésekkel hibára kényszeríteni az ellenfelet. A teniszben vannak játékok game és játszmák szett. A tenisz mindig kedvelt sport volt és erről gondoskodnak is a világranglistát vezető sztár teniszezők.

Róluk ki ne hallott volna?

Teniszkönyök tünetei és kezelése

A teniszből mindig csak a mérkőzést látjuk és hibásan azt gondoljuk, hogy ebből áll a sport, szett, fonák, tenyeres, divatos tenisz ruhák, meleg, és a hang, ami a játék során folyamatosan éberen tartja a nézőt, az ütőn pattanó labda hangja és a játékos erőlködő nyögése. Egy decemberi felmérés alapján a tenisz a világ 4. Mivel divatos éles fájdalom a könyökízületben edzés közben, így többen kedvet kapnak és ha tehetik, így vagy úgy, megtanulnak teniszezni. Amennyiben edző segítségét kérjük, valószínű, hogy nem csupán technikailag sajátítjuk el a tenisz fortélyait, hanem erőnléti- felkészítő edzéseken is részt veszünk.

A tenisznek is megvannak a maga sérülései, például vállfájdalmak, teniszkönyök, comb belső oldalán húzódás- izomszakadás, derékfájdalom, térdfájdalom. A sérülések megelőzhetőek speciális felkészüléssel! Vállfájdalom: Az ütősportokban a hobby és élsportolók úgy tekintenek a vállfájdalomra, mintha a sport része volna!

Ez tévedés!

Tenisz- sportspecifikus gyakorlatok

Erősítenünk kell a váll körüli izmokat. De hogyan? Az erősítő edzések során a leggyakoribb hiba, hogy csak a széles hátizomzattal végzett lehúzásokat csináljuk, ez tartásproblémákhoz és vállsérülésekhez vezet.

Könyökök köszvénye Ez a betegség egy személy rossz életmódjával jár együtt, mobilitásával, ivásával és étkezésével. Néha a köszvény öröklődik. Fájdalom köszvény az első szakaszában a fájó, és néha nem észrevehető.

A nagy mennyiségű fekve nyomással pedig a  vállízület elülső felének fájdalma jelentkezhet. Egy jól összeállított felsőtestprogramban minden tolósorozatra legalább egy sorozat húzásnak kell jutnia, ha a húzás és nyomás aránya nem megfelelő, az a mellizom túlfejlődéséhez és a lapockazáró izmok alul fejlődéséhez vezet.

éles fájdalom a könyökízületben edzés közben

Így a túlhasználatból különböző vállízületi sérülések alakulnak ki. Az alkar izmai a könyökízület külső és belső oldalán erednek és futnak a csukló és kéz felé. Eredésüknél az inas-csontos találkozásnál microsérülés, súrlódás jöhet létre, mely gyulladást generál és könyökfájdalom jelentkezik. Attól függően, hogy a könyök külső vagy belső felszínén alakul ki, nevezzük teniszkönyöknek illetve golfkönyöknek.

A könyökízület környékén futó alkari idegek is nyomás alá kerülhetnek, melynek tünete lehet kisugárzó idegfájdalom, zsibbadás. A gyulladás gél artrózis kezelésére az idegérintettség együttesen a kéz funkcióját, szorító erejét is rontja, a sportolás alatt éles fájdalom jelentkezhet.

éles fájdalom a könyökízületben edzés közben

Első feladat a technika pontosítása, amennyiben lehetőségünk van rá, vegyük fel a játékot majd nézzük meg a felvételt és elemezzük ki a mozdulatot, egy laikus sportoló is észrevehet néhány hibát és könnyen korrigálhatja.

Egy edző segítségével viszont biztos lehetünk a sikerben és segítségével könnyen finomítható a technika is. Amennyiben túlterhelésből adódik a könyök fájdalma, mindenképp mielőbbi kezelést igényel, hogy a krónikus gyulladást megelőzzük. Manuálterápiával és tape- technikával gyorsan kezelhető a teniszkönyök. Krónikus gyulladás, illetve gyakran visszatérő fájdalom esetén, az alkar nyújtásával és az alkarizmok speciális erősítésével kezelhetőek a panaszok.

A könyökfájdalom oka lehet:

Gyógytornász segítségével összeállítható néhány gyakorlat. Izomhúzódás, izomszakadás: Izomsérülés keletkezhet az izmok rugalmasságának hiányából, vagy egy hirtelen intenzív terhelés által. Leggyakrabban a rugalmatlan, merev végtagi izmok sérülnek. Az izomszövet rugalmassága függ a genetikától, az izmok vérellátásától és az edzettségtől.

Blog Archive

Nem csupán az erő, hanem a rugalmasság is fontos egy edzett izom szempontjából. A rugalmasságot az izomszövet előkészítéséből, a bemelegítésből és a nyújtásból nyerjük.

éles fájdalom a könyökízületben edzés közben

A nyújtás a tenisznél is elengedhetetlen. Nem csupán a felső végtag nyújtására kell ügyelnünk, hanem a lábak, leginkább a csípő nyújtására is.

Képzeljük csak el, hogy mekkora csípőízületi rugalmasság és mozgásterjedelem szükséges, mikor egy éles fájdalom a könyökízületben edzés közben hirtelen ki kell lépni és azt lendülettel visszaadni!

StrapTherapy- Sportsérülések megelőzése nyújtással StrapTherapy info Derékfájdalom: Tenisz közben a törzs rendkívüli stabilizáló funkciót lát el, mindemellett még nagy mozgásteret is biztosít.

How does your brain respond to pain? - Karen D. Davis

Gyors helyzetváltoztatás, hirtelen hajlás előre-hátra-oldalra, csavarások törzsből úgy, hogy iszonyatos erőkifejtésre is szükség van közben egy ütéshez. Az ágyéki gerincet igencsak megdolgoztatjuk és a mély hátizmoknak a hasizommal együtt kell tartani a törzset. Tehát erős "derékizmok" kellenek! Mikor ezek hiányoznak, akkor derékfájdalom és porckorongsérv alakul ki. Tehát a gerincünknek káros a tenisz? Csak izmok kellenek oda is!

A fájdalom jellege

Térdfájdalom: A térdízület stabilitásáról és a körülötte lévő izmok nyújtásáról egy előző bejegyzésben olvashatsz. Térdstabilitás futóknál Teniszezzünk!

éles fájdalom a könyökízületben edzés közben

Készítsük fel hozzá erőnlétünket, eddzünk sportspecifikusan! Fájdalom, sérülés esetén a MozgásKlinikán részt vehetsz egy sportspecifikus rehabilitációs programban, segítséget kapsz a gyógytornászoktól.