Ezt a 10 ételt semmiképp ne fogyaszd, ha ízületi fájdalomban szenvedsz! - Blikk Rúzs

Ízületi betegség esetén milyen ételeket kell fogyasztani. Ízületkímélő étrend? Próbáld ki!

álló csípő fájdalom a térdízület szinovitisz gyógyszerei

Ezeket nemcsak gyógyszerekkel enyhíthetjük, hanem tudatosan összeállított, sok gyulladáscsökkentő táplálékot tartalmazó, illetve a gyulladást elősegítő ételeket kerülő étrenddel is.

Olykor azonban a gyulladás elhúzódik, esetleg a szervezet önmaga ellen fordulva, autóimmun folyamatot indít el, krónikus gyulladássá válik.

Ezt a 10 ételt semmiképp ne fogyaszd, ha ízületi fájdalomban szenvedsz!

Ilyenkor a gyulladás más betegségek kialakulását is megalapozza, például hozzájárulhat az elhízás, a szív- és érrendszeri betegségek, a diabétesz, a daganatos betegségek kialakulásához. A gyulladás kezelésében, megszüntetésében sokat segíthet a jól megválasztott étrend.

Frank Hu, amerikai táplálkozási és epidemiológiai professzor egyenesen úgy véli, hogy a gyulladás elleni küzdelem egyik leghatékonyabb eszköze nem a gyógyszertárból, hanem az élelmiszerboltokból származik, hiszen sok étel-ital tartalmaz gyulladáscsökkentő hatású összetevőket. A nem megfelelő táplálkozással azonban ellenkező hatást is kiválthatunk, a gyulladást, illetve az arra való hajlamot is fokozhatjuk.

ízületi fájdalom melyik orvoshoz miért ízületi fájdalmak a könyök kezelése és miért

Gyulladást elősegítő élelmiszerek A rostszegény, sok finomított szénhidrátot tartalmazó péksütemények, például a fehér kenyér és a cukrászsütemények fogyasztását ajánlatos csökkenteni. Hasonlóképpen kerülendők a nagy mennyiségben felhasznált kenőzsírok, a forró zsiradékban sült krumpli és a panírozott, bő olajban sült ételek, valamint a zsíros, vörös húsok, a tartósított, feldolgozott termékek, a töltelékáruk, a gyorséttermi termékek is.

Az sem mindegy, mit iszunk: a szénsavas italok, a cukorral édesített üdítők kedveznek a gyulladásos folyamatoknak.

alsó hasi fájdalom ízületi fájdalom az alkar ízületeinek fájdalma

Ezek az összetevők leginkább a mediterrán étrendben találhatók meg, így például a görög, olasz, francia gasztronómia ajánlható. A paradicsom likopinban gazdag, ezért kiemelten javasolható.

meniszkusz a térdízület kezelésében krónikus fájdalom a vállízületben

A zöldségek közül a sötétzöld, leveles zöldségek, például a spenót, a kelkáposzta, a brokkoli, a mángold, a zeller, a sóska és a rukkola a legjobb, mert egészséges rostokat és sok E-vitamint, természetes antioxidánsokat és polifenolokat tartalmaz.

A gyümölcsök közül az élénk illetve a sötét színűek ajánlhatók leginkább, mint az eper, az áfonya, a málna, a szeder, a cseresznye, a meggy, az ananász, a szőlő, a gránátalma és a narancs.

  • Gyulladáscsökkentő élelmiszerek | Diéta és Fitnesz
  • Glükozamin-chondroitin és chondrolone
  • Fáj a könyökízület dudorja

A csonthéjasokban különösen sok egészséges növényi olaj és többféle vitamin is található, így a dió, a mogyoró, a mandula rendszeres, kis mennyiségű fogyasztása is jót tesz a gyulladások ellen. A hidegen préselt olívaolaj és a tengeri halak a lazac, makréla, tonhal és szardínia az egyszeresen telítetlen- és omega-3 zsírsav tartalmuk miatt kedvező élettani hatásúak. A fűszerek között is érdemes ilyen szempontból válogatni: a chili és a csípős paprika az antioxidánsok közt számon tartott kapszaicinban gazdag, a fahéjnak, a kurkumának, a zsályának és a gyömbérnek is van gyulladáscsökkentő hatóanyaga, ízületi betegség esetén milyen ételeket kell fogyasztani a krónikus gyulladások, például ízületi panaszok esetén jótékony hatású.